عشق معنوی3

Hostality is our tradition

پیام یک انسان و جواب آن
نویسنده : محمد هادی - ساعت ۱٢:٤٧ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ٢۸ اسفند ۱۳۸٧

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام خداوندبخشنده و مهربان و بخشایشگر

سلام .هرکس عقیده شخصی خود را بر دیگران ترجیح میدهد منتها به نظر من شما کمی در حد افراط هستید اگر شما مسلمان باشید مسلمان در هر حالتی اعتدال را رعایت میکند اگر شما حلال وحرام راقبول دارید چرا گوشت را بر خود حرام کردید در حالی که خدا در سوره انعام که معنیش چهار پایان است حیواناتی که ما میتوانیم بخوریم وبر ما حلال است را ذکر کرده درست است که در احادیث امده شکم خود را گورستان حیوانات نکنید منظورش اینه که زیاده روی نشه یعنی هرروز گوشت نخورید ومن در جایی خوندم مسلمانی که چهل روز باشد که گوشت نخورد مسلمان نیست اسلام دین اعتدال است در ادیان بودایی یا هندو که به حیوانات احترام قائلند ومقدس میدانند گوشت حرام است ولی دردین اسلام این موارد بدعت است وجایی ندارد چطور که گوشت خوک حرام است اگر خدا میخواست تمام گوشتها را حرام میکرد به نظر من شما با این تصمیمها خود را زجر میدهید

من یک زن هستم ومیدانید که طلا برای زن حلال وواجب است که استفاده کند زیرا از لحاظ علمی نیز ثابت شده طلا باعث خونسازی میشه .ولی بنا بدلایلی ونظریه شخصی ومسائلی از قبیل چشم وهم چشمی تصمیم گرفتم به جز حلقه ازدواج از هیچ طلای دیگری استفاده نکنم که با برخورد دیگران مواجه شدم من که خود این تصمیم را گرفته بودم سر نماز با قران مشورت کردم که ایا این کار من درست است یا نه شاید باورتون نشه ایه ای امد که من نظرم عوض شد این ایه بود چرا حلال خدارا حرام میشمارید وحرام خدارا حلال .ومن فهمیدم این موارد من دراوردی چیزی به جز زجرو بی قراری چیزی نیست امیدوارم شما هم در نظر خود تجدید نظر کنید

 

http://www.delneveshtieleyla.blogfa.comسه شنبه 27 اسفند1387 ساعت: 12:44 توسط:لیلا

 

جواب و پاسخ محمدهادی کشت زاده:

باشما موافق هستم که هر شخصی نظر خویش را بر دیگری ترجیح می دهد و در مواردی تحریم می کند و اینکه شما می فرمایید بنده افراط می کنم درست است که خیلی ها مثل شما فکر می کنند اما شما اولین شخصی نیستید که این حرف رو به من می زنید بله من خودم هم فکر می کردم شما ها درست می گویید اما آیا نخوردن حیوانی که از جنس جسم و روح من است افراط است یا با بودن این همه نعمات الهی خوردن آنها؟

آیا حضرت سلیمان با حیوانات سخن نمی فرمودند؟

من فقط خدا را می پرستم آنهم خدای یگانه؛

آیا حضرت علی علیه السلام می گذاشت مورچه ای در زیر پای مبارکش نابود شود؟

من هم با اعتدال موافقم اما شما کمی توجه کنید ببینید چه چیزهایی برای خوردن هست که شما در کنار آن حیوان هم می خورید واقعا این اعتدال است که هر چه که خداوند حلال فرموده نه در این زمان فراوانی مصرف کنیم؟

من کمتر از آن هستم که حلال خداوند را حرام کنم و به عقیده بنده اسلام دین کاملی است که محدودیت گذاشته برای خوراک انسان بنده هم مسلمان شیعه هستم,

بله سفارش خداوند هم در قرآن کریم کمی می دانم که از حیوانات استفاده کنید اما شما فقط به این جمله توجه می کنید و نه به قوانین منحصر به فرد آن,آیا خداوند فرموده با زجر و کتک حیوان را پرورش و جابجا کنید و با دارو و هرمون حامله و درشت کنید و از کشورهای کافران وارد یا اصلا بدون بسم الله هزاران حیوان و آبزی را گرفتار کنید؟

آیا کارخانجات کشتار رو به قبله ساخته شدند یا تیغهای آنها تبرک است که گاو را آویزان می کند؟

شما کمی از زیانهای معنوی پرخوری حیوان می دانید که من اصلا نمی دانستم پس آگاهتر شوید.

درباره اینکه چهل روز رو در هر جا به کار می برید درست نیست جوانی که مشروبات الکلی مصرف می کند و اجازه ندارد نماز بخواند تا چهل روز هیچوقت نماز خوان نمی شود و مورد رحمت و هدایت پروردگار قرار نمی گیرد فکر نمی کنم مرجع تقلید من که آقا خامنه ای باشد نظریه شما را داشته باشد یا اگر هم داشته باشند همه مراجع گیاهخوار را از دین اسلام بیرون نمی کنند ولو اینکه اینکار هم بکنند من دست از نماز خواندن واجب بر نمی دارم و همیشه از خداوند و از شما تهجد را می خواهم می خواهم می خواهم؛

در ضمن چهل روز که سهل است به نظر بنده پیغمبر ما که حیوانات وسیله نقلیه آنها بوده در افطار و سحر نان جو و نمک و خرمای خویش را همراه با امامان و ایمه اطهار انفاق می نمودند و از غذای معنوی تغذیه می نمودند پیغمبرمان هم قوچ را فدای فرزند خود کرد نه فدای شکم خود.

من نه به حیوان احترام می گذارم و دولا می شوم نه آن را مقدس می دانم شاید گاهی از باب احترام و تشکر بر انسان شریف کمی سر خم کنم اما کجایی دختر بی گناه نداریم انسان آزاد به جز برگذیدگان الهی آیا ما حق بی احترامی از حد تجاوز انسانیت به حیوان داریم ؟

این درست است که وصلت و ازدواج و تولد و عید و... با زندانی دانستن حیوانات و اسیر کردن و کشتن آنها یا گیاهان آغاز کنیم/؟!؛

شاید جسم من کمی اذیت شود و خیالتان را راحت کنم آزار من خارج از خانه به هیچ فرد انسان نمی رسد اما به گوش باشید جسم نمی تواند روح را آزار دهد و بدانید که وجدان و روح من خوش است و همین کفایت می کند.

شما اگر طلا دارید وظیفه خویش بدانید برای خویش و اهل باید آذین کنید اما تصمیم شما محترم بوده و حکمت و معرفت و صلاح الهی هم روشن که جای دارد برای رکعتی شکرگذاری؛

توجه داشته باشید به جز اراده خداوند هیچ چیز معنی ندارد

همه چیز انسان به صلاح آن است و ما کمتر از آن هستیم که بتوانیم برای خودمان تصمیم بگیرم روشن باشید و مقتدر از پیام شما خیلی متشکرم.

لااله الاالله

 

خداوند نگهدار شما باشد انشاالله


comment نظرات ()